‘Happylines’ in de krant

De gratis kranten Metro en Spits vinden dat reizen met het openbaar vervoer positiever en leuker mag. Daarom is op de voorpagina van elke krant een plekje vrijgemaakt om ‘happylines’ te schrijven. Jij als lezer kan hier een boodschap doorgeven aan de volgende lezer, bijvoorbeeld een mooie gedachte of wens. Daar maak je dan een foto van en twittert deze met #happylines naar de rest van de wereld. Zo deel je jouw vrolijke noot met iedereen.


Vrolijk idee

Elke krant blijkt door minstens 4 andere mensen gelezen te worden. Het idee van ‘happylines’ is afkomstig uit België, waar een stationschef een treinkaartje met daarop “Have a good day” vond. Zijn oproep om vrolijke boodschappen te verspreiden in het openbaar vervoer kreeg massaal gevolg. Daar was de hashtag #NMBSocial.

[update februari 2014] Ondertussen is het plekje op de voorpagina van de krant verdwenen, maar bij Metro #Treinleven in het leven geroepen. Tweets met deze hashtag verschijnen in de Metro op de pagina meningen.